“ŽeljezniÄki promet zaslužuje bolje, a tako i graÄ‘ani”
“Mislim da smo sada u zadnjem trenutku Å¡to se tiÄe toliko potrebne reforme europskih željeznica. Da budem iskren, rok za to je već odavno proÅ¡ao. U mnogim podruÄjima, mi smo ostali Äamiti u 19. stoljeću. ŽeljezniÄki promet zaslužuje bolje, a tako i europski graÄ‘ani” –  izjavio je Siim Kallas, potpredsjednik Europske komisije u svom govoru “Budućnost europskih željeznica: kombiniranje politike s inovacijama” krajem proÅ¡log tjedna u Briselu povodom Europskih željezniÄkih nagrada.
U daljnjem dijelu donosimo najvažnije odlomke njegova govora.
“Bilo je nekoliko faktora koji su utjecali na moju filozofiju u vezi željezniÄke reforme. No, osnovni principi su oni koji vjerujem da svi dijelimo. To je da željeznice rastu i dosegnu svoj ​​puni potencijal, kako bi bile bolje i jednostavnije za koriÅ¡tenje, te brže, preciznije, uÄinkovitije, pouzdanije, atraktivnije, i za privlaÄenje poslova i za same putnike.
Mi svi znamo statistiku, samo 6% putovanja je u Europi svake godine ostvareno željeznicom, te se zapravo nije niÅ¡ta promijenilo od 2000.g., tako da vjerujem da se taj broj može podići. S obzirom da se željezniÄki promet svrstava meÄ‘u najuÄinkovitije i klimatski prijateljske oblike prijevoza, to nije dovoljno. Zadovoljstvo putnika željezniÄkim uslugama stvarno bi trebalo biti puno veće.
TakoÄ‘er sam bio zabrinut zbog toga Å¡to visok udio ljudi u nekim zemljama EU misli da je previÅ¡e komplicirano kupiti karte za vlak – te su to i prestali Äiniti. Putovanje vlakom trebalo ni biti brzo i lako kao i izlazak automobilom iz garaže . Dok se stanje ne poboljÅ¡a, željezniÄki promet će teÅ¡ko moći osporiti dominaciju cestovnog prometa, on treba postati konkurentniji.
Jedinstvena europska željezniÄka zona
Ono Å¡to je najvažnije, postavlja se ideja o stvaranju jedinstvene europske željezniÄke zone kako bi se postigao  konkurentniji i uÄinkovitiji europski prometni sustav. Napravili smo dobar start u ostvarenju tog cilja, sporazumom koji će države Älanice uvrstiti u svoja nacionalna zakonodavstva iduće godine. To će potaknuti ulaganja, poboljÅ¡ati uvjete pristupa tržiÅ¡tu i ojaÄati ulogu nacionalnih željezniÄkih regulatora.
Sa novim javno privatnim partnerstvom, zvanim Shift2Rail, bliže smo ostvarenju ciljeva, jer se utrostruÄio naÅ¡ budžet za istraživanje i inovacije i to će biti kljuÄno za dovrÅ¡etak jedinstvenog europskog željezniÄkog prostora. Tijekom sljedećih sedam godina, skoro 1 milijarda eura javnih i privatnih sredstava će biti uložena, što dokazuje snažnu predanost Komisije željeznici.
Shift2Rail će vam pomoći da se razviju tehnoloÅ¡ke inovacije koje će biti kljuÄne za zavrÅ¡etak jedinstvenog europskog željezniÄkog prostora –  to će pomoći industriji za proizvodnju novih tehnologija za vlakove , infrastrukture i prometnih sustava upravljanja koji znatno smanjuju operativne troÅ¡kove i infrastrukture, te znaÄajno poboljÅ¡anje atraktivnosti i sposobnosti europskih željeznica.
Zajedno s revidiranom TEN- T politikom, postavljeni su temelji za novo razdoblje u europskoj prometnoj infrastrukturi i to će biti kljuÄno za uÄinkovito funkcioniranje europskog gospodarstva. Moj je cilj bio pronaći i dostaviti najbolju kombinaciju izmeÄ‘u politike i tehniÄke inovacije. I ako europske željeznice žele postati ljepÅ¡e i konkurentnije, u oba ova podruÄja nam je potreban napredak. To je razlog zaÅ¡to 4. željezniÄki paket i Shift2Rail program rade tako dobro zajedno. Ovo je naÄin za generiranje viÅ¡e željezniÄkog prometa, veće mogućnosti zapoÅ¡ljavanja i bolje uvjete. To koristi svima – željezniÄkoj industriji, prijevoznom poslu, ali i svim putnicima.”
A.P.