Ponuda koja se ne odbija
Bjelovar, 7. studenoga:župan bjelovarsko-bilogorski Damir Bajs izborio je ponovnu uspostavu željezničkog prometa između Daruvara i Banove Jaruge, a i dalje inzistira na privremenom povezivanju nove pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec na magistralu i na primjerenom voznom redu između Bjelovara i Zagreba.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić sa suradnicima boravio je u Bjelovaru 7. studenoga gdje ga je domaćin, župan Bajs, dočekao sa vrućim pitanjima ponovne uspostave željezničkog prijevoza od Daruvara do Banove Jaruge te privremenog spajanja nove pruge Sveti Ivan Žabno –Gradec na prugu Križevci –Dugo Selo. Osnažen podrškom koju mu je, nekoliko dana prije toga, za te aktivnosti pružio ministar prometa Oleg Butković, župan Bajs imao je bolju „pregovaračku“ poziciju, tako da su putničari Daruvarčanima obećali prve vlakove u veljači 2018., a detalje voznoga reda dogovorit će zajedničko povjerenstvo.
Željeznički prijevoz u Daruvaru prestao je 2013. Tada se krenulo u rekonstrukciju pruge, uloženo je 70 milijuna kuna, ali vlakovi se nisu vratili u Daruvar. Nakon razgovora s ministrom, predloženo je da HŽPP napravi prijedlog za ponovno vraćanje vlakova na daruvarsko područje i mi očekujemo da će se to realizirati u veljači 2018. Županija će, a vjerujem i Grad Daruvar, poduprijeti ove aktivnosti jer putnicima želimo dati ponudu koju ne bi trebali odbiti, pojasnio je župan Bajs.
Što se tiče direktnog povezivanja Bjelovara i Zagreba novom prugom, na prijedlog župana Bajsa, koji je podržao ministar Butković, napravit će se privremeno prometno rješenje koje podrazumijeva privremeno priključenje novoizgrađene pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec na kolosijek koji je u funkciji za vrijeme radova na obnovi pruge Dugo Selo – Križevci. Uz te pretpostavke HŽ Putnički prijevoz i Županija bjelovarsko-bilogorska krenuli su u dogovaranje novoga voznoga reda između Bjelovara i Zagreba, koji predviđa i nove linije, posebice u jutarnjim i poslijepodnevnim satima.
-Ministar je dao nalog HŽ Infrastrukturi da napravi spoj nove pruge na postojeći kolosijek Dugo Selo – Križevci, tako da bi u ožujku 2018. pruga mogla biti puštena u promet. Time bismo mogli dobiti ono što želimo, a to je da Bjelovar bude prigradsko naselje grada Zagreba, na udaljenosti od 50 minuta. Za mene osobno, kao župana i čovjeka koji je od početka vodio gradnju, pruga nije cilj, pruga je samo sredstvo. Cilj je prometna povezanost sa Zagrebom direktnim linijama i novim vlakovima. Ovim dogovorom mi očekujemo da se željeznica na „velika vrata“ vrati na područje naše županije i u Daruvar i da dobijemo prometnu povezanost sa Zagrebom. Kroz županijske programe poduprijet ćemo željeznički prijevoz i za to osigurati stavku u proračunu. Želimo da naši putnici imaju ponudu koju je teško odbiti, a to znači da karte budu što jeftinije i da povratne karte traju što duže. To su dobre vijesti za postojeće putnike, ali i za one koji to tek planiraju, rekao je župan Bajs.
U idućem voznom redu, koji stupa na snagu u prosincu ove godine, zbog tehničkih problema na izgradnji drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci, broj vlakova između Bjelovara i Zagreba ostaje isti, a putovanje će trajati oko sat vremena. Nakon završetka rekonstrukcije dionice između Križevaca i Dugog Sela, vlakovi od Bjelovara do Zagreba vozit će 50 minuta, rečeno je na sastanku.
Izvor: www.bbz.hr