Savez za Željeznicu

Ponuda koja se ne odbija

Ponuda koja se ne odbija

Bjelovar, 7. studenoga:župan bjelovarsko-bilogorski  Damir Bajs izborio je ponovnu uspostavu željezničkog prometa izmeÄ‘u Daruvara i Banove Jaruge, a i dalje inzistira na privremenom povezivanju nove pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec na magistralu i na primjerenom voznom redu izmeÄ‘u Bjelovara i Zagreba.

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić sa suradnicima boravio je u Bjelovaru 7. studenoga gdje ga je domaćin, župan Bajs, dočekao sa vrućim pitanjima ponovne uspostave željezničkog prijevoza od Daruvara do Banove Jaruge te privremenog spajanja nove pruge Sveti Ivan Žabno –Gradec na prugu Križevci –Dugo Selo. Osnažen podrÅ¡kom koju mu je, nekoliko dana prije toga, za te aktivnosti pružio ministar prometa Oleg Butković, župan Bajs imao je bolju „pregovaračku“ poziciju, tako da su putničari Daruvarčanima obećali  prve vlakove u veljači 2018., a detalje voznoga reda dogovorit će zajedničko povjerenstvo.

Željeznički prijevoz u Daruvaru prestao je 2013. Tada se krenulo u rekonstrukciju pruge, uloženo je 70 milijuna kuna, ali vlakovi se nisu vratili u Daruvar. Nakon razgovora s ministrom, predloženo je da HŽPP napravi prijedlog za ponovno vraćanje vlakova na daruvarsko područje i mi očekujemo da će se to realizirati u veljači 2018. Županija će, a vjerujem i Grad Daruvar, poduprijeti ove aktivnosti jer putnicima želimo dati ponudu koju ne bi trebali odbiti, pojasnio je župan Bajs.

Å to se tiče direktnog povezivanja Bjelovara i Zagreba novom prugom, na prijedlog župana Bajsa, koji je podržao ministar Butković, napravit će se privremeno prometno rjeÅ¡enje koje podrazumijeva privremeno priključenje novoizgraÄ‘ene pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec na kolosijek koji je u funkciji za vrijeme radova na obnovi pruge Dugo Selo – Križevci. Uz te pretpostavke HŽ Putnički prijevoz i Županija bjelovarsko-bilogorska krenuli su u dogovaranje novoga  voznoga reda izmeÄ‘u Bjelovara i  Zagreba, koji predviÄ‘a i nove linije, posebice u jutarnjim i poslijepodnevnim satima. 

-Ministar je dao nalog HŽ Infrastrukturi  da napravi spoj nove pruge na postojeći kolosijek Dugo Selo – Križevci, tako da bi u ožujku 2018. pruga mogla biti puÅ¡tena u promet. Time bismo mogli dobiti ono Å¡to želimo, a to je da Bjelovar bude prigradsko naselje grada Zagreba, na udaljenosti od 50 minuta. Za mene osobno, kao župana i čovjeka koji je od početka vodio gradnju, pruga nije cilj, pruga je samo sredstvo. Cilj je prometna povezanost sa Zagrebom direktnim linijama i novim vlakovima. Ovim dogovorom mi očekujemo da se željeznica na „velika vrata“ vrati na područje naÅ¡e županije i u Daruvar i da dobijemo prometnu povezanost sa Zagrebom. Kroz županijske programe poduprijet ćemo željeznički prijevoz  i za to osigurati stavku u proračunu. Želimo da naÅ¡i putnici imaju ponudu koju je teÅ¡ko odbiti, a to znači da karte budu Å¡to jeftinije i da povratne karte traju Å¡to duže. To su dobre vijesti za postojeće putnike, ali i za one koji to tek planiraju, rekao je župan Bajs.

U idućem voznom redu, koji stupa na snagu u prosincu ove godine,  zbog tehničkih problema na izgradnji drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci, broj vlakova izmeÄ‘u Bjelovara i Zagreba ostaje isti, a putovanje će trajati oko sat vremena. Nakon zavrÅ¡etka rekonstrukcije dionice izmeÄ‘u Križevaca i Dugog Sela, vlakovi od Bjelovara do Zagreba vozit će 50 minuta, rečeno je na sastanku.

Izvor: www.bbz.hr

© 2025 Savez za Željeznicu