Ponuda koja se ne odbija
Bjelovar, 7. studenoga:župan bjelovarsko-bilogorski Damir Bajs izborio je ponovnu uspostavu željezniÄkog prometa izmeÄ‘u Daruvara i Banove Jaruge, a i dalje inzistira na privremenom povezivanju nove pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec na magistralu i na primjerenom voznom redu izmeÄ‘u Bjelovara i Zagreba.
Predsjednik Uprave HŽ PutniÄkog prijevoza Željko Ukić sa suradnicima boravio je u Bjelovaru 7. studenoga gdje ga je domaćin, župan Bajs, doÄekao sa vrućim pitanjima ponovne uspostave željezniÄkog prijevoza od Daruvara do Banove Jaruge te privremenog spajanja nove pruge Sveti Ivan Žabno –Gradec na prugu Križevci –Dugo Selo. Osnažen podrÅ¡kom koju mu je, nekoliko dana prije toga, za te aktivnosti pružio ministar prometa Oleg Butković, župan Bajs imao je bolju „pregovaraÄku“ poziciju, tako da su putniÄari DaruvarÄanima obećali prve vlakove u veljaÄi 2018., a detalje voznoga reda dogovorit će zajedniÄko povjerenstvo.
ŽeljezniÄki prijevoz u Daruvaru prestao je 2013. Tada se krenulo u rekonstrukciju pruge, uloženo je 70 milijuna kuna, ali vlakovi se nisu vratili u Daruvar. Nakon razgovora s ministrom, predloženo je da HŽPP napravi prijedlog za ponovno vraćanje vlakova na daruvarsko podruÄje i mi oÄekujemo da će se to realizirati u veljaÄi 2018. Županija će, a vjerujem i Grad Daruvar, poduprijeti ove aktivnosti jer putnicima želimo dati ponudu koju ne bi trebali odbiti, pojasnio je župan Bajs.
Å to se tiÄe direktnog povezivanja Bjelovara i Zagreba novom prugom, na prijedlog župana Bajsa, koji je podržao ministar Butković, napravit će se privremeno prometno rjeÅ¡enje koje podrazumijeva privremeno prikljuÄenje novoizgraÄ‘ene pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec na kolosijek koji je u funkciji za vrijeme radova na obnovi pruge Dugo Selo – Križevci. Uz te pretpostavke HŽ PutniÄki prijevoz i Županija bjelovarsko-bilogorska krenuli su u dogovaranje novoga voznoga reda izmeÄ‘u Bjelovara i Zagreba, koji predviÄ‘a i nove linije, posebice u jutarnjim i poslijepodnevnim satima.
-Ministar je dao nalog HŽ Infrastrukturi da napravi spoj nove pruge na postojeći kolosijek Dugo Selo – Križevci, tako da bi u ožujku 2018. pruga mogla biti puÅ¡tena u promet. Time bismo mogli dobiti ono Å¡to želimo, a to je da Bjelovar bude prigradsko naselje grada Zagreba, na udaljenosti od 50 minuta. Za mene osobno, kao župana i Äovjeka koji je od poÄetka vodio gradnju, pruga nije cilj, pruga je samo sredstvo. Cilj je prometna povezanost sa Zagrebom direktnim linijama i novim vlakovima. Ovim dogovorom mi oÄekujemo da se željeznica na „velika vrata“ vrati na podruÄje naÅ¡e županije i u Daruvar i da dobijemo prometnu povezanost sa Zagrebom. Kroz županijske programe poduprijet ćemo željezniÄki prijevoz i za to osigurati stavku u proraÄunu. Želimo da naÅ¡i putnici imaju ponudu koju je teÅ¡ko odbiti, a to znaÄi da karte budu Å¡to jeftinije i da povratne karte traju Å¡to duže. To su dobre vijesti za postojeće putnike, ali i za one koji to tek planiraju, rekao je župan Bajs.
U idućem voznom redu, koji stupa na snagu u prosincu ove godine, zbog tehniÄkih problema na izgradnji drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci, broj vlakova izmeÄ‘u Bjelovara i Zagreba ostaje isti, a putovanje će trajati oko sat vremena. Nakon zavrÅ¡etka rekonstrukcije dionice izmeÄ‘u Križevaca i Dugog Sela, vlakovi od Bjelovara do Zagreba vozit će 50 minuta, reÄeno je na sastanku.
Izvor: www.bbz.hr