Savez za Željeznicu

Prva međunarodna konferencija CETRA veoma uspješna

Prva međunarodna konferencija CETRA veoma uspješna

Prva međunarodna konferencija o cestovnoj i tračničkoj infrastrukturi, CETRA, uspješno je održana 17. i 18. svibnja u Opatiji. Prva je to konferencija na kojoj se zajednički govorilo o cestovnoj i željezničkoj infrastrukturi. Zadovoljni sudionici imali su prilike vidjeti mnogo zanimljivih izlaganja, a sve pohvale idu organizatoru – Građevinskom fakultetu u Zagrebu.

U Grand hotelu Adriatic u Opatiji izlaganja su se kroz dva dana odvijala u čak tri konferencijske hale. Prvoga dana u 9 sati pozdravne govore održali su Željko Korlaet i Stjepan Lakušić u ime predsjedavajućih, Tomislav Mihotić u ime Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Vladimir Medica ispred hrvatske inženjerske akademije i Mladen Radujković, dekan Građevinskog fakulteta.

Stjepan Lakušić u svom je govoru istaknuo kako je u cestogradnji Hrvatska zajedno sa svojim projektantima i građevinskim poduzećima u samom svjetskom vrhu, no za željeznicu se može reći, nažalost, upravo suprotno. Taj veliki disbalans ima izrazito negativne učinke na privredu i vrijeme je da se on popravi.

Zatim su uslijedila vrlo zanimljiva uvodna predavanja. Prvo je održao prof. Coenraad Esveld pod nazivom „Moderna postignuća pri gradnji pruga velikih brzina“. Moderni sustavi gradnje bez primjene tučenca koriste razne načine betoniranja pružne trase koja omogućava bolju stabilnost i vrlo veliku trajnost u odnosu na klasični gornji stroj pruge koji uključuje pragove i tučenac.

U drugom uvodnom predavanju govorilo se o gradnji i održavanju cesta kao o nerazdvojnim zadacima. Planiranje gradnje i kasnije održavanja dva su nerazdvojna zadatka i dalekosežno planiranje valja primijeniti i pri gradnji željeznica.

Od zanimljivih predavanja valja izdvojiti nekoliko njih. Stasha Jovanović i Arjen Zoeteman govorili su o suvremenom održavanju pruga temeljenom na planiranju uz pomoć mjernog vlaka i suvremenog softvera. Taj sustav razvila je tvrtka MERMEC i koristi suvremeni mjerni vlak „Archimede“ te izvrstan softver koji planira održavanje pojedinih elemenata trase na tisućama kilometara pruge godinama unaprijed. Takav sustav donosi goleme uštede pri održavanju infrastruktre.

Osim u uvodnom predavanju o novim suvremenim rješenjima bez tučenca i pragova u gradnji novih pruga (tzv. SLAB track) bilo je prilike slušati u još nekoliko izlaganja. Najzanimljivije od njih svakako je bilo ono Angele Kuo iz ÖBB (Austrijske federalne željeznice) Infrastrukture. Njihova izvrsna rješenja primjenjuju se u brojnim alpskim tunelima, berlinskom novom kolodvoru i na mnogim drugim mjestima.

O novoj pruzi za Rijeku kroz nekoliko izlaganja govorili su Tihomir Lažeta iz HŽ Infrastrukture i Stjepan Kralj iz IGH. Zlatko Dokaza iz HŽ Infrastrukture održao je zanimljivo predavanje o izmjeni sustava kontaktne mreže s 3 kV na 25 kV na dionici Moravice – Rijeka – Šapjane i brojnim prednostima i uštedama koje će izmjena donijeti.

Ispred Intermodalnog promotivnog centra IPC Dunav – Jadran prezentaciju o razvitku intermodalnog prijevoza u Hrvatskoj te o potencijalima luke Rijeka, Vukovar te upotrebi željeznicu u posluživanju istih održala je Zrinka Vranar.

Vrlo zanimljivo izlaganje održali su i Peter Veit i Tomislav Josip Mlinarić o mogućoj primjeni cikličkog (taktnog) voznog reda i povezivanju putničkim vlakovima kolodvora u Hrvatskoj, Sloveniji, Mađarskoj i Hrvatskoj.

Na konferenciji su svoje štandove imali Savez za željeznicu, ÖBB Infrastuktur, FIP Industriale, NSR Bridge Building, Tensar, Beton Lučko i brojni drugi.

Više o CETRA konferenciji možete pogledati ovdje.

Ante Klečina

fotogalerija

© 2024 Savez za Željeznicu