Prof. dr. sc. Mladen Nikšić novi predsjednik Saveza za željeznicu
Na Izvanrednoj izbornoj skupštini Saveza za željeznicu izabrano je novo vodstvo i donesen plan rada i financijski plan za ovu godinu.
S obzirom na to da je dosadaÅ¡nji predsjednik Saveza za željeznicu Ante KleÄina pred nekoliko mjeseci iz osobnih razloga podnio ostavku na funkciju predsjednika, dosadaÅ¡nje PredsjedniÅ¡tvo odluÄilo je sazvati Izvanrednu izbornu skupÅ¡tinu. SkupÅ¡tina je održana 31. sijeÄnja na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu i na njoj je izabrano novo vodstvo. Za predsjednika Saveza za željeznicu izabran je prof. dr. sc. Mladen NikÅ¡ić, redoviti profesor na Katedri za tehniku željezniÄkog prometa i prodekan za poslovanje na Fakultetu prometnih znanosti, za njegova zamjenika izabran je dr. sc. Renato Humić, predsjednik Uprave TehniÄkih servisa željezniÄkih vozila, a kao Älanovi PredsjedniÅ¡tva joÅ¡ su izabrani Zvonimir Viduka, direktor i vlasnik ALTPRO-a, Petar GlavaÅ¡, Älan Uprave–direktor ENNA Transporta d.o.o. i ENNA Logica d.o.o. te Zoran MarÅ¡ić, predsjednik Sindikata željezniÄara Hrvatske. Sud Äasti i dalje će voditi Milan Brkić (RCCC), a Älanovi su Alen Požgaj (AP Consult) i Dubravko Bilić (grad Ludbreg). Na funkciju likvidatora Udruge imenovan je Josip Kleković (Rail&Sea), a Ante KleÄina ostat će volonterski raditi u Savezu kao koordinator.
Sukladno Statutu Saveza za željeznicu i Zakonu o udrugama RH, mandat novoga vodstva traje neÅ¡to manje od dvije godine, tj. do 28. rujna 2025. Tada bi, naime, trebao isteći ÄetverogodiÅ¡nji mandat tijelima Saveza koji su izabrani na redovnoj izbornoj skupÅ¡tini 28. rujna 2021. godine. S obzirom na to da su razrjeÅ¡eni, mandat novoga vodstva traje do sljedeće Redovne izborne skupÅ¡tine koja će se održati u rujnu 2025.
Na SkupÅ¡tini su jednoglasno prihvaćeni IzvjeÅ¡taj o radu i Financijski izvjeÅ¡taj za 2023. godinu te Plan rada i Financijski plan za 2024. godinu. Zbog ograniÄenih kadrovskih i financijskih mogućnosti proÅ¡le godine Savez nije sudjelovao niti u jednom nacionalnom ili europskom istraživaÄkom ili promotivnom projektu. U okviru gospodarskih aktivnosti Savez je izradio jednu studiju, organizirao tri tribine u Zagrebu i Ludbregu na temu nedostatka radnika u prometom sektoru, održivosti željezniÄkog sustava i održivog prometa u ludbreÅ¡kom kraju te u Älanstvo Saveza privukao joÅ¡ Äetiri nova Älana.
Zbog nemogućnosti predfinanciranja europskih projekata ni ove godine Savez vjerojatno neće moći aplicirati na nove projekte, osim možda kao pridruženi Älan uz neke druge institucije. Stoga će se naglasak staviti na jaÄanje suradnje meÄ‘u Älanicama, organiziranje novih tribina na aktualne teme te privlaÄenje novih Älanica i povratak onih koje su ranije bile, ali su kroz godine izgubile interes za Älanstvo u Savezu.
Prilikom primopredaje dužnosti bivÅ¡i predsjednik Ante KleÄina zahvalio je svima na suradnji i razumijevanju za njegov Äin. Kao razlog svoje ostavke naveo je osobnu procjenu da ne može kvalitetno obavljati funkciju predsjednika Saveza zbog obveza i izazova na radnom mjestu predavaÄa na SveuÄiliÅ¡tu Sjever te potrebe daljnjeg obrazovanja koje to radno mjesto zahtijeva. Ali dugogodiÅ¡nje iskustvo glavnoga koordinatora i dvoipolgodiÅ¡nje iskustvo predsjednika Saveza, bit će dragocjen prilog daljnjem povremenom KleÄininom angažmanu kao koordinatora u poslovodstvu Saveza.
Zahvaljujući se na izboru, novi predsjednik Saveza Mladen Nikšić rekao je:
“Smatramo da je Fakultet prometnih znanosti važna karika u lancu sudionika u „renesansi željeznice“ koja se tako Äesto spominje. Zato smo se „vratili u Älanstvo“ u kojem smo bili i pred petnaest godina pri osnivanju Saveza. Iskreno mislimo da domaće tvrtke trebaju „uloviti Å¡to veći dio kolaÄa“ u renesansi željezniÄkog sektora i naÅ¡a je zadaća ponukati gospodarstvo i industriju da se ukljuÄe u to. Vrata Fakulteta Å¡irom su otvorena za sve moguće aktivnosti, od istraživanja i obrazovanja do komunikacije sa drugim tvrtkama koje takoÄ‘er pripadaju Savezu jer dijele istu viziju i misiju i nositelji su poslovanja u željezniÄkom sektoru. Tema ima puno, od „investicijskog buma“ do mreže novih koridora, a Savez to može objediniti kroz aktivnosti koje će umrežiti zainteresirane i dodatno promovirati željeznicu kao „kralježnicu gospodarstva“, zakljuÄio je NikÅ¡ić.
Tekst i fotografije: Vlatka Škorić
Prilozi za preuzimanje: