Savez za Željeznicu

Norveška reforma željezničkog sustava

Norveška reforma željezničkog sustava

Norveška vlada predstavila je parlamentu Stortinget bijelu knjigu “Na pravom putu. Reforma željezničkog sektora”. Vlada i njeni politički partneri surađuju u sporazumu o glavnim elementima bijele knjige.

Screen Shot 2015-05-19 at 16.05.18

“Uloga željeznice u prometnom sustavu treba ojačati. Uz povećanje subvencija, jasniju podjelu odgovornosti i usredotočavanje na dugoročno planiranje u cijelom sektoru, podići ćemo norveški željeznički sustav u 21. stoljeće. Zadržat ćemo državno vlasništvo nad infrastrukturom u reformi, osigurati dugoročni pristup održavanju, konsolidirati odgovornosti i otvoriti se za natjecanje povezano s velikim brojem zadataka u željezničkom sektoru”, izjavio je ministar prometa i komunikacija Ketil Solvik-Olsen.

Vlada planira uspostaviti poduzeće u državnom vlasništvu s glavnim zadaćama vođenja, održavanja i izgradnje željezničke pruge, kao i ubrzanja vlakova. Dijelovi Norveške nacionalne željezničke uprave će nastaviti djelovati kao novo infrastrukturno poduzeće, koja će izravno odgovarati Ministarstvu prometa i komunikacija. Poduzeće u državnom vlasništvu će imati jasno definiranu ulogu kao osiguravatelj potpuno funkcionalne željezničke infrastrukture.

Jedna od mjera reformi je koncentrirati više vladine odgovornosti u jednom državno kontroliranom tijelu koji nema proizvodne zadatke. Vlada će zadržati dijelove Norveške nacionalne željezničke uprave kao manji Željeznički direktorat, koji će izravno odgovarati Ministarstvu prometa i komunikacija. Željeznički direktorat će imeđu ostalog obavljati poslove dugoročnog planiranja i imat će ulogu koordinatora sudionika sektora i prema drugim oblicima javnog prijevoza.

Željeznički direktorat će preuzeti ili imati povećanu odgovornost za niz zadataka koje provodi Ministarstvo prometa i komunikacija. Preuzet će i odgovornost za državnu nabavu putničkih vlakova. Također će biti odgovoran za planiranje i razvoj željezničkih putničkih i robnih usluga, otvaranje putničkih usluga konkurenciji te planiranje i razvoj nove željezničke infrastrukture.

Kao korak dalje u reformi, Ministarstvo će procijeniti broj potencijalnih alternativnih modela za jedno prometno ravnateljstvo koje bi uključilo i ceste i pruge. Reforma ne uključuje planove o tome kako bi željezničke mreže i željezničke usluge trebale biti razvijane. Kao posljedica toga, reforma ne uključuje prijedloge o zatvaranju trenutnih ili uvođenju novih usluga. Ta pitanja će ostati dio četverogodišnjeg ciklusa unutar Nacionalnog prometnog plana.

A.P.

Foto: dailymail.co.uk

 

© 2021 Savez za Željeznicu