Savez za Željeznicu

Nakon 30 godina novi vlak u Srbiji

Nakon 30 godina novi vlak u Srbiji

Železnice Srbije očekuju isporuku prvog od 12 novih dizelskih motornih vlakova ruskog proizvođača Metrovagonmash-a. Isporuka se očekuje krajem rujna mjeseca. Radi se o dizelskim vlakovima za lokalni putnički promet po neelektrificiranim prugama. To je prvi novi putnički vlak koji dolazi u Srbiju nakon više od 30 godina.

Očekuje se da će novi vlak ući u redovitu uporabu do kraja ove godine, točnije početkom važenja novog voznog reda u prosincu. Isporuka preostalih 11 kupljenih vlakova očekuje se do kraja 2012. godine.

Novi vlak već je pregledala delegacija Železnica Srbije predvođena direktorom Milovanom Markovićem, te je on izjavio: „Vlak ispunjava sve specifikacije koje smo od tražili od proizvođača, tehnički je vrlo suvremen i sadrži najnoviju opremu.“

Dizajn vlaka udovoljava svim srpskim i međunarodnim standardima. Vlak sadrži Voith prijenosnike, Knorr-Bremse kočnice i Webasto grijanje i klima uređaj. Ugrađen je i sustav za informiranje putnika, video nadzor i ukupno 120 sjedalica. Pomoćne sjedalice automatski podiže opruga kada se ne koriste a taj se prostor koji se nalazi blizu toaleta tada može koristiti za prijevoz bicikala, prtljage i sl.  Vlak će se koristiti na neelektrificiranim lokalnim prugama i postiže najveću brzinu od 120 km/h.

Novi dizelski motorni vlak za Srbiju. Foto: Railway gazette

Vlakovi su naručeni 2010. godine i ukupna im je vrijednost 43 milijuna švicarskih franaka. Kredit je osigurala međunarodna bankarska institucija Eurofima iz Švicarske koja je specijalizirana za kredite pri nabavci željezničkih vozila. Želja Železnica Srbije jest osigurati i kredit u Rusiji kojim bi eventualno kupili još 28 takvih dizelskih motornih vlakova. Europska banka za obnovu i razvoj EBRD će vjerojatno također sudjelovati u financiranju nabavke novih željezničkih vozila u Srbiji. Naime, s njima u suradnji u završnoj je fazi priprema natječaja za kupnju 30 suvremenih električkih motornih vlakova za ŽS.

Ante Klečina

Izvori: Railway gazette, Pruga – list Železnica Srbije

© 2019 Savez za Željeznicu