Savez za Željeznicu

Gradnja nove francuske brze pruge Le Mans – Rennes

Gradnja nove francuske brze pruge Le Mans – Rennes

Ugovor za izgradnju nove francuske pruge za velike brzine LGV Bretagne Pays de la Loire (LGV BPL) od Le Mansa do Rennesa potpisan je 13. lipnja ove godine. Ugovor su potpisali francuska tvrtka za održavanje željezničke infrastrukture RFF, ministar prometa Thierry Mariani, lokalne vlasti i tvrtka Eiffage koja će prugu izgraditi. Nova pruga će biti izgrađena prema parametrima za brzinu od 350 km/h, no u eksploataciji se njome neće voziti više od 320 km/h. Također, vožnja od Pariza do Rennesa skratiti će se za 37 minuta, na ukupno nešto manje od 90 minuta.

LGV BPL počinjati će nešto istočnije od Le Mansa kao nastavak postojeće pruge za visoke brzine LGV Atlantique. Grad će obilaziti sjevernom stranom, a nešto zapadnije će se od nje odvajati nova pruga prema Angersu i Nantesu koja će omogućiti vrijeme vožnje na relaciji Pariz – Nantes od 111 minuta. Nova pruga će također kod grada Lavala imati priključak na klasične pruge, čime će se omogućiti da TGV vlakovi stoje i u Lavalu. Čitava će pruga biti duga 182 kilometra, a uz nju će se sagraditi i 32 kilometra priključnih pruga.

TGV, francuski vlak velikih brzina u Stuttgartu u Njemačkoj (foto: A. Klečina)

Danas se promet između Pariza i regija Bretanja i Pays de la Loire vrši vlakovima za visoke brzine TGV Atlantique koji su proizvedeni kasnih ’80.-tih godina. Svi imaju maksimalnu brzinu od 300 km/h, i ona se, zbog starosti ovih vozila neće mijenjati. Zbog toga će sve vlakova maksimalne brzine od 320 km/h voziti noviji katni vlakovi TGV Duplex. Ovi vlakovi, i njihova maksimalna brzina viša od TGV Atlantiqua omogućiti će vozna vremena Pariz – Brest i Pariz – Quimper od oko 3 sata. Garniture TGV Atlantique nastaviti će voziti sve vlakove prema Nantesu.

Cijena ovog projekta iznosi 3.4 milijarde eura. 43% cijene pokriti će RFF, francuska vlada 28.4%, regija Bretanja 19.71% a ostatak će osigurati regija Pays de la Loire, lokalne vlasti gradova i mjesta kroz čiji će teritorij pruga prolaziti te tijela Europske unije.

Također, modernizirati će se i ostale pruge kojima će prometovati TGV vlakovi u regiji. Pruga Rennes – Brest će se modernizirati za brzinu 220 km/h (duljina pruge je 248 km) kao i pruga Rennes – Quimper (247 km). Modernizacija podrazumijeva eliminaciju svih prijelaza u razini (cestovnih i pješačkih), povećavanje radijusa zavoja, i potpuno novu signalnu i sigurnosnu opremu. Kolodvor u Rennesu također će se modernizirati.

S obzirom da su pripremni radovi već počeli (istraživanje arheoloških nalazišta na trasi i pomicanje cesta i željezničkih pruga na trasi), očekuje se da će čitav projekt biti gotov u prvoj polovici 2017. godine.

Toma Bačić

Vanjske poveznice:

LGV Atlantique
LGV Bretagne Pays de la Loire (LGV BPL)
LGV Bretagne Pays de la Loire (samo francuski)

 

© 2019 Savez za Željeznicu