Bombardier je pobjednik natječaja za dvokatne vlakove za SBB
Švicarske savezne željeznice (SBB-CFF-FFS) 12. su svibnja ove godine objavile da je Bombardier Transportation odabran da bude isporučitelj flote od 59 novih dvokatnih električnih motornih vlakova za daljinske relacije.
Vlakovi će biti izrađeni u tri osnovne konfiguracije: 50 će ih biti 200 metara dugi osmodijelni vlakovi s unutrašnjosti za InterCity i InterRegio vlakove. Preostalih devet će ih biti 100 metara dugi četverodijelni vlakovi s InterRegio unutrašnjošću. IC vlakovi imati će restorane i tzv. obiteljska područja. Sva će sjedala imati električne utičnice, bežični pristup internetu i displeje za prikaz rezerviranosti mjesta. Čitavi će vlakovi imati klimatiziranu unutrašnjost pod tlakom kako bi se omogućila veća udobnost u dugim tunelima.
Foto: Railway gazette
Novim vlakovima nastoji se zamijeniti vozni park kojem istječe rok uporabe, ujedno se povećanjem sadržaja nastoji izaći u susret rastućem tržištu. Isporuka vlakova trajati će od 2012. do 2019. godine. Za vlakove se planira ishođenje homologacije za prometovanje po Austriji i Njemačkoj.
Vlakovi će biti opremljeni s pasivnim sustavom naginjanja koji će se od 2012. godine ispitivati u redovitom prometu. Ukoliko se sustav ne pokaže korisnim, proizvođač će SBB-u vratiti do 100 milijuna švicarskih franaka.
SBB je poručio kako je Bombardier bio čisti pobjednik u četiri glavna kriterija odabira. U natječaju su nadjačali Siemens i domaći Stadler Rail koji iskazao veliko razočaranje ishodom natječaja. Konačni ugovor će se potpisati u lipnju, a vlakovi će se graditi u Villeneuveu u Švicarskoj i Görlitzu u Njemačkoj.
A. K.
Izvori: Railway gazette, Bombardier transportation