USEMobility poÄetni sastanak u Berlinu uspjeÅ¡an
Poslovodstvo Saveza i poslovni suradnici uspjeÅ¡no su sudjelovali na poÄetnom sastanku projekta USEMobility 20. i 21. sijeÄnja 2011. u Berlinu. Sedam udruga iz pet zemalja Europe joÅ¡ se detaljnije upoznalo sa zadacima i ciljevima projekta kroz niz prezentacija. Na sastanku je bio prisutan predstavnik Europske komisije Frank Smit.
Voditelj projekta je partnerska udruga SZŽ-a Alliance pro Schiene iz NjemaÄke. U projektu joÅ¡ sudjeluju BSL Transportation i QUOTAS iz NjemaÄke, VCÖ iz Austrije, CAAG (Levego) iz MaÄ‘arske, EFP iz Belgije i naravno Savez za željeznicu iz Hrvatske. Projekt će, poÄevÅ¡i od 1. 1. 2011., trajati toÄno 26 mjeseci i biti će financiran sredstvima iz EU fonda za istraživanja FP7. Ukupno je za projekt odobreno neÅ¡to viÅ¡e od 930 tisuća Eura.
Istraživanje u sklopu USEMobility-a biti će provedeno i na podruÄju Varaždinske i MeÄ‘imurske županije. Rezultati dobiveni kroz ovaj projekt bitno će doprinijeti projektu uspostavljanja integriranog javnog prijevoza putnika na podruÄju obiju županija.
Projekt USEMobility predstavlja novi inovativni pristup koji želi istražiti stvarne razloge zbog kojeg europski građani biraju javni prijevoz. Također, na osnovu tih istraživanja kroz projekt će se napraviti prognoze javnog prijevoza za budućnost.
ToÄnije, kroz projekt će se napraviti istraživanja meÄ‘u stanovnicima 10 europskih regija (u pet zemalja odakle dolaze organizacije sudionici projekta) koji svakodnevno putuju lokalnim i regionalnim prijevozom. Naglasak će biti na one putnike koji su u zadnjih nekoliko godina s monomodalnog prijevoza (automobilom) preÅ¡li na multimodalne javne prijevozne lance (auto-vlak, bicikl-vlak, autobus-vlak i sl.) te na one koji su uÄili obrnuti proces. Istraživanjem toÄnih razloga zaÅ¡to su to uÄinili projekt cilja na dobivanje jedinstvenih podataka zaÅ¡to u stvari graÄ‘ani biraju javni prijevoz. Iako su iscrpna istraživanja mobilnosti graÄ‘ana u razvijenim zemljama EU itekako prisutna, ovaj princip istraživanja nikada nije raÄ‘en.
Kroz projekt će se na osnovu istraživanja također napraviti scenariji kako će izgledati urbano planiranje i okoliš u istraživanim regijama ako se u poboljšanju javnog prijevoza ne poduzme ništa i kako će to izgledati ako se javni prijevoz još više stimulira. Takvi scenariji biti će napravljeni do 2020. i do 2050. godine.
Jasne smjernice za poboljÅ¡anje javnog prijevoza, time i naÅ¡eg okoliÅ¡a i prostora za život, takoÄ‘er će na osnovi istraživanja biti dane kroz projekt. Kao takve će se moći ugraditi u brojne dokumente EU za unapreÄ‘enje javnog prijevoza, oÄuvanja okoliÅ¡a i urbanog planiranja.
Projekt je podijeljen u Å¡est „radnih paketa“. Prvi radni paket ukljuÄuje koordinaciju i upravljanje projektom a njegov voditelj je ujedno i voditelj projekta – Allianz pro Schiene. Drugi paket će na osnovu dosadaÅ¡njih studija i statistika utvrditi postojeće trendove u mobilnosti graÄ‘ana u raznim europskim regijama. Treći paket ukljuÄuje sastavljanje upitnika za ankete i konkretno anketiranje graÄ‘ana na terenu te obradu dobivenih rezultata. ÄŒetvrti paket ukljuÄuje izradu već spomenutih scenarija javnog prijevoza, ekologije i urbanizma. Peti paket izradu smjernica za dokumente EU te radionice za ciljane skupine, a to su graÄ‘anske udruge i donosioci odluka (politiÄari, prijevoznici i sl.) preko kojih će ih se upoznati s rezultatima i ciljevima projekta. Å esti paket ukljuÄuje aktivno informiranje ciljanih skupina i cijele javnosti o projektu. PredviÄ‘a se izdavanje nekoliko biltena, info letaka, a uskoro će na webu biti stranica projekta sa svim mogućim dostupnim informacijama.
U ime Saveza za željeznicu sastanku je prisustvovala troÄlana delegacija: Slavko Å tefiÄar, Ante KleÄina te dr. sc. Borna Abramović s Fakluteta prometnih znanosti. Na projektu će joÅ¡ aktivno raditi i koordinatorica SZŽ gÄ‘a. Zdenka Vužić, a oÄekuje se i doprinos ostalih struÄnih suradnika.
Ante KleÄina