Savez za Željeznicu

USEMobility početni sastanak u Berlinu uspješan

USEMobility početni sastanak u Berlinu uspješan

Poslovodstvo Saveza i poslovni suradnici uspješno su sudjelovali na početnom sastanku projekta USEMobility 20. i 21. siječnja 2011. u Berlinu. Sedam udruga iz pet zemalja Europe još se detaljnije upoznalo sa zadacima i ciljevima projekta kroz niz prezentacija. Na sastanku je bio prisutan predstavnik Europske komisije Frank Smit.

Voditelj projekta je partnerska udruga SZŽ-a Alliance pro Schiene iz Njemačke. U projektu još sudjeluju BSL Transportation i QUOTAS iz Njemačke, VCÖ iz Austrije, CAAG (Levego) iz Mađarske, EFP iz Belgije i naravno Savez za željeznicu iz Hrvatske. Projekt će, počevši od 1. 1. 2011., trajati točno 26 mjeseci i biti će financiran sredstvima iz EU fonda za istraživanja FP7. Ukupno je za projekt odobreno nešto više od 930 tisuća Eura.

Istraživanje u sklopu USEMobility-a biti će provedeno i na području Varaždinske i Međimurske županije. Rezultati dobiveni kroz ovaj projekt bitno će doprinijeti projektu uspostavljanja integriranog javnog prijevoza putnika na području obiju županija.

Projekt USEMobility predstavlja novi inovativni pristup koji želi istražiti stvarne razloge zbog kojeg europski građani biraju javni prijevoz. Također, na osnovu tih istraživanja kroz projekt će se napraviti prognoze javnog prijevoza za budućnost.

dscf516221

Točnije, kroz projekt će se napraviti istraživanja među stanovnicima 10 europskih regija (u pet zemalja odakle dolaze organizacije sudionici projekta) koji svakodnevno putuju lokalnim i regionalnim prijevozom. Naglasak će biti na one putnike koji su u zadnjih nekoliko godina s monomodalnog prijevoza (automobilom) prešli na multimodalne javne prijevozne lance (auto-vlak, bicikl-vlak, autobus-vlak i sl.) te na one koji su učili obrnuti proces. Istraživanjem točnih razloga zašto su to učinili projekt cilja na dobivanje jedinstvenih podataka zašto u stvari građani biraju javni prijevoz. Iako su iscrpna istraživanja mobilnosti građana u razvijenim zemljama EU itekako prisutna, ovaj princip istraživanja nikada nije rađen.

Kroz projekt će se na osnovu istraživanja također napraviti scenariji kako će izgledati urbano planiranje i okoliš u istraživanim regijama ako se u poboljšanju javnog prijevoza ne poduzme ništa i kako će to izgledati ako se javni prijevoz još više stimulira. Takvi scenariji biti će napravljeni do 2020. i do 2050. godine.

Jasne smjernice za poboljšanje javnog prijevoza, time i našeg okoliša i prostora za život, također će na osnovi istraživanja biti dane kroz projekt. Kao takve će se moći ugraditi u brojne dokumente EU za unapređenje javnog prijevoza, očuvanja okoliša i urbanog planiranja.

Projekt je podijeljen u šest „radnih paketa“. Prvi radni paket uključuje koordinaciju i upravljanje projektom a njegov voditelj je ujedno i voditelj projekta – Allianz pro Schiene. Drugi paket će na osnovu dosadašnjih studija i statistika utvrditi postojeće trendove u mobilnosti građana u raznim europskim regijama. Treći paket uključuje sastavljanje upitnika za ankete i konkretno anketiranje građana na terenu te obradu dobivenih rezultata. Četvrti paket uključuje izradu već spomenutih scenarija javnog prijevoza, ekologije i urbanizma. Peti paket izradu smjernica za dokumente EU te radionice za ciljane skupine, a to su građanske udruge i donosioci odluka (političari, prijevoznici i sl.) preko kojih će ih se upoznati s rezultatima i ciljevima projekta. Šesti paket uključuje aktivno informiranje ciljanih skupina i cijele javnosti o projektu. Predviđa se izdavanje nekoliko biltena, info letaka, a uskoro će na webu biti stranica projekta sa svim mogućim dostupnim informacijama.

dscf516421

U ime Saveza za željeznicu sastanku je prisustvovala tročlana delegacija: Slavko Štefičar, Ante Klečina te dr. sc. Borna Abramović s Fakluteta prometnih znanosti. Na projektu će još aktivno raditi i koordinatorica SZŽ gđa. Zdenka Vužić, a očekuje se i doprinos ostalih stručnih suradnika.

Ante Klečina

© 2025 Savez za Željeznicu