Što je to integrirani prijevoz putnika?
- Novi sustav lokalnog javnog prijevoza (JP) putnika u kojem su sva vozila javnog prijevoza (vlakovi, autobusi, tramvaji, brodovi…) objedinjena u zajednički sustav prijevoza putnika u određenoj regiji
- Za sve linije javnog prijevoza (vlakove, autobuse, tramvaje, brodove…) vrijede jedinstvene (zajedničke) karte na području cijele regije
- Temelji se na razvijenim sustavima JP-a kojeg koriste razvijene zemlje Europske Unije i svijeta
- Podržan i prepoznat kao optimalan sustav organizacije JP-a u svim temeljnim strateškim europskim dokumentima (Bijela Knjiga)
- Sustav najčešće koristi taktne vozne redove, odnosno polasci sa svakog stajališta su u pravilnim vremenskim razmacima (npr. svakih 10, 20, 30, 60 minuta itd.)
- U sustavu postoji veliki broj zajedničkih stajališta (terminala) na kojima se zaustavljaju različite vrste javnog prijevoza (vlak, autobus, tramvaj, brod…) te je lako moguće brzo presjedanje
- Vozni redovi u sustavu usklađeni su te omogućuju brz nastavak putovanja nakon presjedanja
- Kralježnicu sustava čine tračnički sustavi (vlakovi, tramvaji…) zbog svojih ekoloških, energetskih i infrastrukturnih prednosti
- Ostala vozila javnog prijevoza (autobusi) služe kao pritoci tračničkim sustavima i tako koriste svoje velike prednosti na kratkim relacijama
Shema IPP-a (klikni za povećanje!)
Što je to javni prijevoz (JP), ako netko možda ne zna? :-)
- Usluga prijevoza namijenjena svim građanima
- Dostupna je kupovinom prijevozne karte
- Vozila JP su: vlak, tramvaj, autobus, brod, avion, uspinjača, žičara, itd.
- Vozila JP-a prometuju prema voznom redu
- Vozni redovi su dostupni putem knjižica, oglasnih ploča, interneta i info telefona
- Javni se prijevoz dijeli na lokalni (do 50 km udaljenosti) i na daljinski
Prednosti javnog prijevoza nad osobnim
- Javni prijevoz višestruko manje zagađuje okoliš po prevezenom putniku
- Javni prijevoz troši višestruko manje pogonske energije po prevezenom putniku
- Javni prijevoz nekoliko je puta sigurniji od osobnog
- Javni prijevoz zauzima mnogo manje prostora nego osobni (dugačke kolone automobila, parkirališni prostor, itd.)
Dobrobiti kvalitetnog javnog prijevoza
- Omogućava jednostavnu povezanost gradova, prigradskih sredina i ruralnih područja
- Omogućava građanima da lakše biraju mjesto života i mjesto rada
- Omogućava građanima da sve svoje potrebe obavljaju u gradu a žive izvan njega
- Omogućava ljudima koji žive u gradu lak pristup okolnoj regiji radi posla i rekreacije
- Zaustavlja iseljavanje iz izvangradskih sredina i omogućava njihov razvitak
- Zaustavlja nekontrolirano naseljavanje gradova i omogućava kvalitetno urbanističko planiranje
- Omogućava dugoročni napredak čitave regije i njezino kvalitetno prostorno planiranje
Za sve one koji o IPP-u žele naučiti još više, prezentaciju o IPP-u mogu skinuti OVDJE.
Prezentacija Saveza za željeznicu sa stručnog skupa “Javni prijevoz u funkciji regionalnog razvitka” iz mjeseca svibnja 2010 – skinite OVDJE.
Izvješće sa stručnog skupa zajedno s prezentacijama o prijevoznoj potražnji i konceptu IPP-a pogledajte OVDJE.
Primjeri sustava IPP-a: