Alstom i Siemens udružili snage
Alstom i Siemens potpisali su 27. rujna Memorandum o razumijevanju oko spajanja tih dviju tvrtki. Dva najveća „igraÄa“ u proizvodnji željezniÄkih vozila spajanjem oÄekuju znatne uÅ¡tede. Nova kompanija koja će se zvati Siemens Alstom prodavat će vlakove za viÅ¡e od 15 milijardi eura, dok se oÄekuje kako će sinergija uÅ¡tedjeti dodatnih 470 milijuna eura godiÅ¡nje.
Dva najveća europska rivala na podruÄju proizvodnje vlakova udružuju se kako bi lakÅ¡e konkurirali snažnom kineskom CRRC-u. Naime, taj dalekoistoÄni div, s godiÅ¡njim prihodima od 35 milijardi dolara, veći je od željezniÄkog poslovanja Siemensa, Alstoma i kanadskog Bombardiera zajedno.
NjemaÄki Siemens i francuski Alstom spojit će poslovanje u proizvodnji željezniÄkih vozila te signalnih sustava. Nova kompanija pod nazivom Siemens Alstom prodavat će vlakove za 15,3 milijardi eura dok se procjenjuje da će dobit prije oporezivanja dosezati 1,2 milijarde eura godiÅ¡nje. U novoj kompaniji Siemens će imati 50 posto plus jednu dionicu. MeÄ‘utim, Siemens, Äetiri godine nakon dovrÅ¡etka spajanja, koje se oÄekuje krajem iduće godine, neće smjeti povećati svoj udjel iznad 50,5 posto. K tome, Äelni Äovjek doći će iz Alstoma, a radi se o sadaÅ¡njem izvrÅ¡nom direktoru te kompanije Henri Poupart-Lafargeu, dok će predsjednika kompanije dati Siemens. To bi trebalo utiÅ¡ati kritiÄare koji tvrde da Francuska predaje joÅ¡ jednu industrijsku ikonu u strane ruke. Naime, Alstom proizvodi vlakove velikih brzina TGV koji su već desetljećima francuski nacionalni ponos.
SjediÅ¡te nove kompanije te proizvodnja željezniÄkih vozila bit će u Francuskoj, dok će se u NjemaÄkoj nalaziti poslovanje sa signalnim sustavima. Dionice će biti uvrÅ¡tene na PariÅ¡koj burzi. Nova tvrtka Siemens Alstom zapoÅ¡ljavat će 62.300 ljudi u 60 zemalja, a spajanje bi do 2022. trebalo donijeti uÅ¡tede od 470 milijuna eura. Prvi Äovjek njemaÄkog industrijskog diva Joe Kaeser izjavio je to da ovo francusko-njemaÄko spajanje Å¡alje snažan signal u mnogo smjerova. Nova tvrtka imat će 11 Älanova uprave koji će biti locirani u Parizu, a uprava za poslovanje odjela „mobility solutions“ bit će smjeÅ¡tena u Berlinu.
-Europa je globalni lider u održivoj infrastrukturi i sa ovim pripajanjem, europske kompanije pokazuju svijetu da su se odredile da zajedniÄki dijele budućnost mobilnosti. Oživotvorili smo europsku ideju i zajedno sa naÅ¡im prijateljima iz Alstoma stvaramo novog europskog diva u proizvodnji željezniÄkih vozila na dugi rok, istaknuo je Kaeser.
Henri Popuart-Lafarge dodao je to kako je ovo kljuÄan trenutak u Alstomovoj povijesti, koji tako potvrÄ‘uje svoj status platforme za konsolidaciju u industriji željezniÄkih vozila. Dvije kompanije imaju vrlo komplementarnu proizvodnju. Alstom je dobro pozicioniran na rastućim tržiÅ¡tima Bliskog Istoka i Afrike, Indije te srednje i Južne Amerike. Siemens je pak „jak“ u Kini, SAD-u i Rusiji.
Mobilnost je u srediÅ¡tu (srcu) danaÅ¡njih svjetskih izazova,†dodao je Henri Poupart-Lafarge. Zahvaljujući velikoj globalnoj proÅ¡irenosti na svim kontinentima, veliÄini, tehnoloÅ¡kom know-how i jedinstvenom položaju u digitalnom transportu, kombinacija Alstoma i Siemens Mobility donijet će klijentima i graÄ‘anima pametnije i uÄinkovitije sustave koji će moći odgovoriti na izazove mobilnosti s kojima se suoÄavaju gradovi i države.“
Joe Kaeser istaknuo je takoÄ‘er to da ne oÄekuje regulatorne prepreke ovom spajanju, s obzirom na veliÄinu kineskog konkurenta, državne kompanije CRRC.