Savez za Željeznicu

Alstom i Siemens udružili snage

Alstom i Siemens udružili snage

Alstom i Siemens potpisali su 27. rujna Memorandum o razumijevanju oko spajanja tih dviju tvrtki. Dva najveća „igrača“ u proizvodnji željezničkih vozila spajanjem očekuju znatne uštede. Nova kompanija koja će se zvati Siemens Alstom prodavat će vlakove za više od 15 milijardi eura, dok se očekuje kako će sinergija uštedjeti dodatnih 470 milijuna eura godišnje.

Dva najveća europska rivala na području proizvodnje vlakova udružuju se kako bi lakše konkurirali snažnom kineskom CRRC-u. Naime, taj dalekoistočni div, s godišnjim prihodima od 35 milijardi dolara, veći je od željezničkog poslovanja Siemensa, Alstoma i kanadskog Bombardiera zajedno.

Njemački Siemens i francuski Alstom spojit će poslovanje u proizvodnji željezničkih vozila te signalnih sustava. Nova kompanija pod nazivom Siemens Alstom prodavat će vlakove za 15,3 milijardi eura dok se procjenjuje da će dobit prije oporezivanja dosezati 1,2 milijarde eura godiÅ¡nje. U novoj kompaniji Siemens će imati 50 posto plus jednu dionicu. MeÄ‘utim, Siemens, četiri godine nakon dovrÅ¡etka spajanja, koje se očekuje krajem iduće godine, neće smjeti povećati svoj udjel iznad 50,5 posto. K tome, čelni čovjek doći će iz Alstoma, a radi se o sadaÅ¡njem izvrÅ¡nom direktoru te kompanije Henri Poupart-Lafargeu, dok će predsjednika kompanije dati Siemens.  To bi trebalo utiÅ¡ati kritičare koji tvrde da Francuska predaje joÅ¡ jednu industrijsku ikonu u strane ruke. Naime, Alstom proizvodi vlakove velikih brzina TGV koji su već desetljećima francuski nacionalni ponos.

Sjedište nove kompanije te proizvodnja željezničkih vozila bit će u Francuskoj, dok će se u Njemačkoj nalaziti poslovanje sa signalnim sustavima. Dionice će biti uvrštene na Pariškoj burzi. Nova tvrtka Siemens Alstom zapošljavat će 62.300 ljudi u 60 zemalja, a spajanje bi do 2022. trebalo donijeti uštede od 470 milijuna eura. Prvi čovjek njemačkog industrijskog diva Joe Kaeser izjavio je to da ovo francusko-njemačko spajanje šalje snažan signal u mnogo smjerova. Nova tvrtka imat će 11 članova uprave koji će biti locirani u Parizu, a uprava za poslovanje odjela „mobility solutions“ bit će smještena u Berlinu.

-Europa je globalni lider u održivoj infrastrukturi i sa ovim pripajanjem, europske kompanije pokazuju svijetu da su se odredile da zajednički dijele budućnost mobilnosti.  Oživotvorili smo europsku ideju i zajedno sa naÅ¡im prijateljima iz Alstoma stvaramo novog europskog diva u proizvodnji željezničkih vozila na dugi rok, istaknuo je Kaeser.

Henri Popuart-Lafarge dodao je to kako je ovo ključan trenutak u Alstomovoj povijesti, koji tako potvrđuje svoj status platforme za konsolidaciju u industriji željezničkih vozila. Dvije kompanije imaju vrlo komplementarnu proizvodnju. Alstom je dobro pozicioniran na rastućim tržištima Bliskog Istoka i Afrike, Indije te srednje i Južne Amerike. Siemens je pak „jak“ u Kini, SAD-u i Rusiji.

Mobilnost je u središtu (srcu) današnjih svjetskih izazova,” dodao je Henri Poupart-Lafarge. Zahvaljujući velikoj globalnoj proširenosti na svim kontinentima, veličini, tehnološkom know-how i jedinstvenom položaju u digitalnom transportu, kombinacija Alstoma i Siemens Mobility donijet će klijentima i građanima pametnije i učinkovitije sustave koji će moći odgovoriti na izazove mobilnosti s kojima se suočavaju gradovi i države.“

Joe Kaeser  istaknuo je takoÄ‘er to da ne očekuje regulatorne prepreke ovom spajanju, s obzirom na veličinu kineskog konkurenta, državne kompanije CRRC.

© 2025 Savez za Željeznicu