Savez za Željeznicu

Trenitalia predstavila vlak Frecciarossa 1000

Trenitalia predstavila vlak Frecciarossa 1000

Talijanski premijer Mario Monti otkrio je maketu u prirodnoj veličini vlaka velikih brzina slijedeće generacije Frecciarossa 1000 (Crvena strijela 1000), i to u nedjelju, 19. kolovoza na „Rimini meeting“ ljetnom festivalu u Riminiju. Vlak je najavio riječima: „Novi tehnološki dragulj izrađen u potpunosti u Italiji.“ Maketa će se moći razgledati do 25. ovog mjeseca a zatim slijedi izlaganje iste na InnoTrans sajmu u Berlinu od 18. – 21. rujna 2012.

Nacionalni državni prijevoznik Trenitalia uložiti će ukupno 1,5 milijardi Eura u novu flotu od 50 ETR1000 garnitura vlakova koji nose oznaku V300 Zefiro. Proizvođači vlakova su AnsaldoBreda i Bombardier Transportation. Novi će se vlakovi sastavljati u AnsaldoBreda tvornici u Pistoi, a prve garniture ući će u promet tijekom 2013. godine.

Foto: David Campione; preuzeto s www.railwaygazette.com

Prema navodima Talijanskih državnih željeznica (Ferrovie dello Stato, FS), Frecciarossa 1000 biti će „najbrži serijski vlak velikih brzina koji je do sada proizveden u Europi“ s najvećom predviđenom brzinom prometovanja od čak 400 km/h. Trenitalia očekuje kako će vlakovi na nekim dijelovima mreže pruga velikih brzina u Italiji prometovati brzinama do 360 km/h te će tako vjerojatno smanjiti vrijeme prometovanja između Rima i Milana na samo 2 sata i 20 minuta.

Vlak će se graditi u obliku garnitura s osam kola, te će imati ukupnu dužinu od 202 metra. Imati će i ukupno 469 mjesta i dva prostora za putnike u invalidskim kolicima. U njih će se ugraditi aktivni ovjes baziran na onom koji je razvijen za Twindexx dvokatne električne motorne vlakove koje Bombardier isporučuje Švicarskim federalnim željeznicama. FS tvrdi kako će vlakovi biti višesustavni, odnosno dizajnirani da putuju diljem Europe, posebno u Austriju, Belgiju, Francusku, Njemačku, Nizozemsku, Španjolsku i Švicarsku.

Montija je na predstavljanju pratio predsjednik grupe FS-a Mauro Moretti, te još mnogi politički i korporativni čelnici. Moretti je naglasio da Frecciarossa 1000 ima aerodinamični profil apsolutne originalnosti i učinkovitosti. Također je rekao da cjelokupni dizajn naglašava eleganciju s fokusom na udobnost, prostranost i maksimalnu pristupačnost. Dodao je još: „Uz veliku ekonomsku vrijednost, dizajniranje i izgradnja Frecciarosse 1000 potaknuti će virtualni ciklus za talijansku željezničku industriju i njezine dobavljače, te će nuditi priliku za Italiju da se natječe na svjetskim tržištima s proizvodom koji je zadnja riječ tehnike.“

Roberto Tazzioli ispred Bombardier Transportation Italy tvrtke je istaknuo kako je dosizanje standarda kojeg su talijanske željeznice nametnule bio pravi izazov za partnere u projektu. „Stvoriti izuzetno inovativni proizvod s novim standardima, kako u smislu tehnologije, tako i u smislu učinkovitosti.“ dodao je.

A. K.

Izvor: Railway Gazette

© 2024 Savez za Željeznicu