Savez za Željeznicu

Novi tramvaj u Dijonu šest mjeseci prije roka

Novi tramvaj u Dijonu šest mjeseci prije roka

U gradu Dijonu u Francuskoj 1. rujna ove godine otvorena je prva tramvajska linija. Nova linija u stvari je dio novog sustava koji će se po dovršetku sastojati od dvije linije.  Tijekom vikenda, dakle prvog i drugog dana puštanja u promet, taj događaj pratile su svečanosti kao i brojne promotivne vožnje. Redovni promet započet je 3. rujna, a zanimljivost je ta da je linija dovršena s planiranim budžetom čak šest mjeseci prije roka.

Nova otvorena linija ukupno je duga 8,5 kilometara i položena je istok-zapad. Ona spaja glavni željeznički kolodvor s istočnim predgrađem Quetigny, a na njoj se nalazi ukupno 17 stajališta. Linija prolazi kroz središte grada te ima stajališta u blizini Sveučilišta u Dijonu, bolničkog kampusa i nogometnog stadiona.

Foto: Railway Gazette

Voditelj projekta Egis Rail izjavio je kako je prva linija tramvaja sagrađena i opremljena u okviru planiranog budžeta i čak šest mjeseci prije roka. Druga planirana linija biti će duga 12 km i protezati će se od četvrti Valmy do Chenove i njezino otvaranje planirano je 8. prosinca. Vozni park sačinjavaju 33 nova Alstom Citadis niskopodna tramvaja. Oni su isporučeni kao dio zajedničkog nabavnog procesa gdje je i za Dijon i za grad Brest kupljeno ukupno 55 tramvaja. Brest planira svoju prvu liniju otvoriti u lipnju slijedeće godine. Grad Dijon tvrdi kako su zajedničkom nabavom snizili cijenu tramvaja za 25 %.

Prijevoznik koji će upravljati tramvajima u Dijonu je Keolis koji tamo već upravlja lokalnim autobusnim linijama pod brendom Divia. On tvrdi da se do sada već 100.000 korisnika pretplatilo za „pametne mobilne kartice“ u novom sustavu diljem Divia mreže.

A. K.

Izvor: Railway Gazette

Poveznice:

Francuska najavila kapitalne projekte u javnom prijevozu

Ekspanzija tramvaja u Francuskoj

 

© 2024 Savez za Željeznicu